Posted on / Fritid og fornøjelser

Så er lockouten forbi

Så er lockouten af skolelærerne endelig forbi og landets skolebørn kan igen komme tilbage på skolebænken.

Her i huset glæder vi os i hvert fald til at få en normal hverdag tilbage igen. Vi har brugt rigtig meget tid på planlægning og kørsel mens lockouten har stået på. Og efterhånden som tiden er skredet frem har børnene haft sværere og sværere ved at overskue deres hverdag. Det har været svært for dem at forholde sig til, hvad de skulle den enkelte dag, hvor dagen skulle starte, hvem der kom og tog sig af dem midt på dagen, når der pludselig manglede et par timer i skolen osv. Alt det skal være dejligt at få i faste rammer igen. Det har børnene – og faktisk også forældrene – bedst af. Sådan en omvæltning, som vi lige har været igennem, viser os lige pludselig med al tydelighed, hvilke vanedyr vi er og at de fleste af os faktisk trives bedst med faste og kendte rammer.

Heldigvis har der også været masser af positive oplevelser mens lockouten har stået på. Mange børn og bedsteforældre er kommet en del tættere på hinanden end de plejer at være. Og mange forældre har også været nødsaget til at afsætte mere tid til børnene end de er vant til i en travl hverdag. Og det er nok ikke så skidt endda.

En af de dage, hvor vi tog os den ekstra tid, tog vi på besøg i Nymarksminde Farmpark ved Vodskov, nord for Aalborg. Nymarksminde er blandt andet kendt for en rigtig lækker fodbold golf bane, hvor man kan få masser af tid til at gå med at konkurrere og hygge sig med hinanden. Græstæppet på golfbanen er rigtig flot og velplejet. Det er sådan en lækker græsplæne, som vi alle sammen drømmer om at have i vores egen have. Slet ikke sådan en mosbegroet plæne, som den vi plages med hjemme ved os hvert eneste forår.

Vi starter simpelthen hvert eneste forår med at rive græsplænen igennem flere gange for at få fjernet alt mosset. Og så får vi sået noget nyt græs og bruger så ellers en masse tid på at passe og pleje græsset i hele forsommeren, så vi kan få os en nogenlunde fin plæne, når selve sommeren ellers rammer os. Vi har efterhånden vænnet os til, at sådan er vores have bare. Så det er efterhånden ikke noget vi tænker så meget over mere. Men når man så ser græstæppet hos Nymarksminde, så kan man alligevel ikke lade være med at tænke ”bare det så sådan ud hjemme hos os”.

Udover fodbold golf er der masser af andre spændende ting at tage sig til hos Nymarksminde Farmpark. Hvis du på et tidspunkt er i området, skulle du slå et smut forbi. Det er et super dejligt sted for hele familien, hvor man rigtig kan slappe af og nyde en dejlig dag med landlig idyl.

Men nu banker hverdagen som sagt snart på igen. Men det er vi såmænd også klar til. Det har vi egentlig været længe.

One thought on “Så er lockouten forbi